The 8A's - Step 3
Step 3 byder på the 8 A's, som er et amerikansk værktøj til planlæggelse af events.
Jeg er selv blevet oplært i det under min uddannelse fra USA.
Det virker måske fjollet at bruge en amerikansk teknik her i Danmark. Jeg er dog blevet glad for at bruge teknikken i mit arbejde, og vil derfor gerne videregive den.
The 8 A's kan give et andet overblik over hele forløbet og eventet, end hvad et par tidslinjer kan.
I finder begge dele i dette forløb, da vi alle lærer og arbejder forskelligt.
Jeg synes selv, at the 8 A's og tidslinjer komplementere hinanden rigtigt godt.
Sørg derfor også for at tjekke tidslinjen af løbende, mens I planlægger the 8 A's. Tidslinjen tilføjer nemlig nogle andre vigtige punkter, som the 8 A's ikke har med. Tidslinjer sætter samtidig en deadline på at have fuldført de forskellige a'er.
The 8 A's er i min erfaring det bedste værktøj til at få planlægt forskellige dele af brylluppet (særligt festen) i detaljer.
Overordnet består the 8 A´s af ja ... otte a-ord.
I dette step gennemgår vi de forskellige kategorier sammen.
Min anbefaling er at bruge værktøjet, imens I planlægger og ikke bare til inspiration eller lignende.
For hver kategori/ord kommer I tættere på dagen, og får krydset punkter af på jeres tidslinje.
Jeg har derfor også personligt ændret lidt i den originale rækkefølge af a'erne, så værktøjet passer endnu bedre til jeres forløb.
I har nu drømt om dagen, lavet gæsteliste og budget, fået en tidslinje samt overvejet jeres valg af leverandører. Nu er det tid til at handle på drømmene og tankerne!